Bystander etkisi

Kalabalık içinde yardıma ihtiyacı olan bir insana yardım etmemeye denir. Nasıl olur mu öyle şey demeyin. Gerçekten oluyor bu nerdiyese hergün hemde. Bystander etkisi yerine Seyirci apatiside denir. Başkalarının çok olduğu bir yerde sorumluluk paylaşıldığı için belkide nasıl olsa başkası görüp yardım eder yada başkası ilgilenmiştir polisi aramıştır vs düşüncesi nedeniyle ortaya çıkan etkiye denir. Haberlerde hergün görüyoruz sokak ortasında saldırıya uğradı kimse bir şey yapmadı diye işte tam olarak bu bystander effecttir. Herkes bir başkasının yardım edeceğini düşünerek hiç kimsenin yardım etmemesi traji komik bir etkidir. Bu konuyla ilgili bir televizyon programı sosyal bir deney yapmış buyrun paylaşıyorum.

Siz siz olun sokakta yardıma ihtiyacı olan birini görürseniz bystander effecte düşmeyin ve yardım edin. :)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Heuristic

Bilinçaltı beynimizin neresinde?

Davranışları açıklama; Attribution Teorisi , Yükleme Teorisi